Monday, December 3, 2012

:: Majlis Konvokesyen PASTI 2012 ::

Bismillah hirrahman nirrahim.


Alhamdulillah,dengan izin Allah,pada 11 Nov 2012 yang lalu anak saya yang kedua Abdul Hadi telah pun menghadiri Majlis Konvokesyen PASTI bahagian Rembau.Majlis telah diadakan di ILP Pedas.

Berikut sebahagian liputan bergambarnya.

Bersarapan ketika baru sampai di ILP Pedas.

Tempat menunggu pelajar sebelum naik ke pentas.

Di dalam dewan besar ILP Pedas.

Abdul Hadi dengan salah seorang kawannya.

Bersama Ummi Zawati.

Kenangan sekeluarga.
Mengimbau kembali kenangan sendiri.

1985,saya juga melalui pengalaman yang sama.Saya bersekolah di Tadika Kemas di kampung saya,Muar Johor.Seingat saya ketika itu hari penyampaian sijil Tadika Kemas di buat di Balai Raya Kampung Parit Tengah,Jalan Parit Karim.Selain dari mendapat sijil,saya juga memenangi pertandingan bercerita ketika itu.Cerita yang saya sampaikan ketika itu adalah Kisah Anjing Dengan Bayang-Bayangnya.Terima kasih kepada cikru Rashidah (dari Kampung parit Arab),Cikgu Zaiton (dari Kampung Pt Yaakob) dan Cikgu Rashidah (dari Batu 16) yang telah mendidik kami mengenal A,B,C dan 1,2,3.

Itu kisah hampir 27 tahun lepas.

Kini anak saya sudahpun melalui pengalaman yang serupa dengan saya.Terima kasih kepada Ummi Raja Azlina dan Ummi Zawati (pendidik di PASTI Al Haazim) yang begitu gigih mendidik anak-anak PASTI selama ini.

Moga ilmu yang Abdul Hadi terima di PASTI diberkatiNya.

Moga perkongsian dapat memberikan menfaat.

Wak,
TDI.

No comments: