Monday, September 12, 2011

:: Mengumpul Semula Para Kenalan ::

Bismillah hirrahman nirrahim.

Segala puji-pujian tertentu kepada Alllah SWT.
Selawat dan salam kepada Junjungan Besar Nabi Muhammad SAW,para saudara-mara dan pada para sahabat Baginda.

Update Pasca Ramadhan 1432H.

Oleh kerana terlalu banyak update yang hendak ditulis bersempena kedatangan Syawal baru-baru ini,sehinggakan satu entry pun tidak berjaya di upload ke dalam blog gara-gara jalan cerita yang bercampur aduk di dalam kotak fikiran.

Dengan erti kata lain,ilham itu datang dari Allah,dan segala ketentuan juga datang dari Allah.Kita merancang tetapi Dia yang menentukan.

Saya mohon doa agar dipermudahkan segala proses penulisan untuk entry-entry berikutnya.

Jamuan Rumah Terbuka 2011.

Setelah sekian lama (baca:bertahun) tidak menjemput saudara-mara dan rakan taulan untuk datang ke rumah bagi meraikan mereka bersempena kedatangan bulan Syawal,maka pada penghujung Ramadhan yang lepas saya telah membuat sedikit perancangan untuk membuatnya pada tahun ini.

Lalu saya ajukan cadangan saya ini kepada isteri (baca:chef utama) untuk mendapat kata sepakat.

Alhamdulillah,setelah pihak chef bersetuju dan pihak catering pun bersetuju untuk membekalkan sebahagian makanan untuk jamuan dengan sebut harga yang amat berpatutan,saya mula mencari tarikh yang sesuai untuk perlaksanaan majlis.Setelah mengambil kira faktor adik-beradik (baca:PA kepada chef utama) maka 10 September rasanya adalah antara tarikh yang paling sesuai difikirkan.

Mencari sponsor.

Gara-gara ketiadaan alatan yang cukup (meja,kerusi,set catering) untuk digunakan pada hari untuk Majlis Jamuan Hari Raya maka saya mula mencari-cari sumber dimanakah saya boleh mendapatkannya.Akhirnya dengan bantuan Haji Razali (Taman Desa Ixora) dan Kak Ton (Taman Paroi Jaya) segala masalah telah dapat diselesaikan.

Menjemput tetamu.

Setelah mengambil kira tetamu yang hendak dijemput,maka dengan menggunakan teknologi yang ada (sms,e-mail,telefon) kami suami isteri mulalah menjemput mengikut senarai tetamu yang telah dibuat.

E-Kad Jemputan.

Meraikan anak yatim.

Mencari anak yatim bukan senang rupanya.Akhirnya baru teringat Kak Ina dan anaknya Habib dan Maisarah.Alhamdulillah mereka bersetuju meluangkan masa untuk majlis kami.

Majlis bermula.

Majlis telah bermula pada sekitar jam 2 petang dengan sepupu saya Irwan Syah sekeluarga dari Kajang merupakan antara tetamu terawal yang sampai.Diikuti dengan tetamu-tetamu yang lain.

Antara tetamu yang hadir.
Merangkap majlis re-union antara
isteri saya dan rakan seFakulti-UKMnya
yang telah hampir 7 tahun tidak bertemu.

Keluarga Ustaz Romzi dan Abang Mad Nor
(Jiran lama dari Bukit Chedang)

Majlis berakhir.

Majlis berakhir sekitar jam 7 petang dengan Kak Yati sekeluarga yang juga merupakan rakan sepejabat menjadi antara tetamu terakhir yang memeriahkan majlis kami.

....Alhamdulillah.

Ucapan penghargaan yang tidak terhingga.

Akhir sekali,saya mengambil kesempatan untuk mengucapkan jutaan terima kasih kepada yang telah menjayakan majlis pada kali ini,terutama pada Isteri (Zaiton Othman),Kakak dari Bangi,Adik dari Shah Alam,seluruh jemputan yang hadir dan tidak lupa juga penghargaan kepada iringan doa dari tetamu yang tidak dapat hadir.

Moga bertemu lagi nanti....InsyaAllah.

Wak,
Taman Desa Ixora.
Syawal 1432H.

2 comments:

intan.maisarah said...

baca pasal rumah terbuka
terus laparr

WAK said...

intan.maisarah :

Alhamdulillah.Rezeki Syawal.