Thursday, September 27, 2012

:: Tukang Urut Bersalin @ Kuala Pilah ::

Bismillah hirrahman nirrahim.

Hari Raya baru-baru ini,rumah saya dikunjungi oleh salah seorang rakan lama saya.Kami sebenarnya sama-sama bersekolah di Tadika Kemas dan SKAH 15 suatu masa dahulu.Bila sekolah menengah,kami membawa haluan masing-masing.Kini beliau berkerja dan menetap di Rawang,Selangor.

Yang menambah kegembiraan selain dikunjungi oleh sahabat lama,turut serta dalam rombongan itu adalah ibu beliau,Mak Siti namanya.

Cerita punya cerita,Mak Siti kini sudah menjadi warga Kuala Pilah rupanya.Anak bongsu Mak Siti,Cikgu Mariam kini mengajar di STJ,Kuala Pilah.Anak menantunya pula seorang pelayar kapal.Oleh kerana tidak mahu anak bongsunya keseorangan,lalu Mak Siti pun tinggal bersama dengan anaknya.Tinggallah rumah di kampung di bawah jagaan anak lelakinya yang seorang lagi.

Sambil-sambil bercerita,rupanya Mak Siti masih meneruskan aktiviti mengurutnya.Untuk pengetahuan semua,Mak Siti adalah salah seorang bidan kampung di tempat kami,Ayer Hitam Muar.Sebut sahaja Wak Siti Urut (panggilan di kampung) pasti mana pelusuk kampung mengenalinya.

Minggu lepas (22 Sept 2012) saya ada menerima jemputan kenduri kahwin di Batu Kikir.Alang-alang melalui pekan Kuala Pilah,saya sekeluarga telah singgah ke rumah Cikgu Mariam di Taman Angkasa Jaya.Bertemulah kami dengan Mak Siti di sana.Sempat juga Mak Siti mengurut anak saya yang bongsu Ainul Huda.Moga Ainul Huda cepat berjalan,InsyaAllah :)

Mak Siti @ Taman Angakasa Jaya,Kuala Pilah.

Mengambil kesempatan ini,saya ingin mewar-warkan,sesiapa yang memerlukan khidmat tukang urut wanita (sakit-sakit badan,pra-natal/post-natal) bolehlah mencuba dengan khidmat Mak Siti.Boleh inbox saya untuk mendapatkan maklumat lanjut : paritzain@yahoo.com.

Moga perkongsian dapat memberikan menfaat.

Wak,
TDI.

No comments: