Thursday, September 27, 2012

:: Rahsia untuk menjadi JUTAWAN ::

Bismillah hirrahman nirrahim.


Ingat lagi rancangan More Jutaria? Pengacaranya adalah Ahmad Tarmimi Siregar (kini Datuk).Ia adalah rancangan kuiz menduga akal yang disiarkan sekitar tahun 80-an.Masih saya ingat lagi Ahmad Samerin Dzulkifli telah berjaya memenangi pusingan terakhir siri kuiz tersebut.Ketika itu dengan memilih huruf S.A.M.E.R.I.N,beliau dapat meneka dengan tepat perkataan SIJIL SIMPANAN PREMIUM.

Dan tentulah disebabkan rancangan More Jutaria hadiahnya adalah wang berjumlah sejuta ringgit.

...dan sekelip mata Ahmad Samerin Dzulkifli telah menjadi jutawan pada tahu 80-an.Jika dinilai wang sejumlah satu juta ringgit yang dimenangi oleh beliau ketika tahun 80-an itu sekarang (tahun 2012),mungkin nilainya berganda-ganda.

Siapa yang tidak mahu menjadi jutawan?

Siapa mahu menjadi jutawan?

Oleh itu,hendak atau tidak saya kongsikan tips mudah untuk menjadi jutawan?

Saya pernah terbaca kisah sedih bagaimana seorang wanita yang hilang penglihatannya disebabkan dia memakai satu krim penjagaan muka.Kesan dari itu,wanita berkenaan mengalami trauma yang amat dahsyat.

Setelah pulih dari trauma berkenaan,wanita itu telah mengambil tindakan menyaman syarikat pengeluar krim berkenaan.Akhirnya,setelah berhempas pulas,mahkamah menetapkan syarikat berkenaan membayar ganti rugi sebanyak 1 juta kepada wanita tersebut.

Dengan sekelip mata wanita berkenaan telah menjadi jutawan.

Adakah anda sanggup menggantikan tempatnya untuk menjadi jutawan dengan mengorbankan penglihatan anda?

Kisah lain,

Seorang lelaki yang cacat anggota disebabkan 1 kemalangan ngeri akhirnya mendapat ganti rugi sebanyak 1 juta dari pihak insurans.

Dengan sekelip mata lelaki berkenaan juga telah menjadi jutawan.

Adakah anda sanggup menggantikan tempatnya untuk menjadi jutawan dengan mengorbankan anggota anda?

Lalu,

Sebenarnya jika dilihat dari sudut yang berlainan,bergelar jutawannya sesorang itu bukan sahaja diukur dengan wang ringgit sahaja,malah jumlah aset juga boleh membuatkan seseorang itu bergelar jutawan.

Maka anda semuanya juga sebenarnya seorang jutawan disebabkan aset (anggota badan dan pancaindera) kurniaan dari Allah SWT.Oleh itu jagalah aset berkenaan sebaik mungkin agar kita tidak M.U.F.L.I.S pula di Akhirat sana.

Moga perkongsian dapat memberikan menfaat.

Wak,
TDI.

No comments: