Wednesday, September 26, 2012

:: Pilihan ::

Bismillah hirrahman nirrahim.

Bidayatul Hidayah
(Permulaan Jalan Hidayah)

Minggu lepas ketika duduk di dalam kuliah Ustaz di STDI (kuliah membincangkan buku Bidayatul Hidayah),ustaz memulakan kuliah dengan ayat ini :

"Bersyukur kita kepada nikmat Allah SWT yang telah memilih kita untuk berada di sini.Segala puji-pujian kepada Allah SWT yang telah menurunkan Rahmat dan Kasih Sayang-Nya kepada kita lalu kita dapat solat berjemaah Maghrib dan duduk di dalam majlis di mana berlangsungnya pembahagaian harta pusaka Nabi SAW iaitu duduk di dalam majlis ilmu.

Sesungguhnya kita dapat duduk di sini bukan kerana kita ada kenderaan,kerana ada orang lain yang mempunyai kenderaan lebih baik dari kita tetapi mereka tidak ada di sini.

Sesungguhnya kita dapat duduk di sini bukan kerana kita sihat,kerana ada orang lain yang mempunyai kesihatan lebih baik dari kita tetapi mereka tidak ada di sini.

Sesungguhnya kita dapat duduk di sini bukan kerana kita ada kelapangan masa,kerana ada orang lain yang mempunyai lebih kelapangan masa dari kita tetapi mereka tidak ada di sini."

Sesungguhnya bersyukurlah pada insan-insan yang telah dipilih oleh Allah SWT dan mendapat kekuatan untuk berbuat amal kebaikan.

Moga perkongsian memberikan menfaat.

Wak,
TDI.

No comments: