Tuesday, April 12, 2011

:: Menghargai dan Meraikan Blogger ::

Bismillah hirrahman nirrahim.

Segala puji-pujian kepada Allah SWT Tuhan Pentadbir sekian alam.
Selawat dan salam kepada Junjungan Nabi Muhammad SAW dan kaum keluarga.

Terharu.

Perasaan terharu bila ada blogger lain yang melinkkan blog kita di dalam blog mereka.

Antara blogger tersebut adalah :


blog : pakarhowto
(sahabat seIPIJ di Jepun dahulu)



blog : UMT
(sahabat seIPIJ di Jepun dahulu)

Terima kasih yang tidak terhingga buat blogger-blogger di atas.Hanya ALlah SWT yang berhak membalas jasa kalian.

Giliran saya.


Antara rutin harian (baca : sekiranya ada kesempatan) saya adalah membaca hasil nukilan/perkongsian dari blogger-blogger yang terlalu ramai di luar sana.Ada yang saya ikuti setiap hari,ada yang saya ikut sebagai silent reader,ada yang saya ikuti dan meninggalkan jejak (baca : komen) dan ada yang saya ikuti mengikut musim.

List blog yang wajib (baca : kerap) di lawati.

Namun blog-blog pilihan,saya senarai pendekkan di satu list dengan harapan saya tidak ter-miss untuk dapat membaca entry mereka yang terbaru.

Banyak (baca : terlampau banyak) manafaat yang saya perolehi dari melawat blog-blog yang ada dan kadangkala saya kongsikan yang termampu saya ingat dengan isteri di rumah untuk kegunaan bersama.

Antara yang terbaru adalah dari :

blog : Dr Intan

Hasilnya adalah :

Isteri saya begitu teruja untuk membuat kuih bakar idamannya setelah sekian lama memendam hasrat.Anak-anak saya juga begitu teruja untuk menikmati hasil air tangan umminya.Gambar di bawah adalah hasil selepas kali ke-3 mencuba resepi dari blogger yang begitu baik hati berkongsikan resepinya untuk bacaan umum.

Panas dari oven.

Cukup menarik?
(saya bagi 7/10 untuk hasil yang ini)

Terima kasih di atas perkongsian ilmu ( baca : resepi) yang ringkas dan mudah.Moga Allah membalas jasa Cik Doktor dan juga blogger yang lain yang saya tidak nyatakan secara khusus di sini.

Wak,
TDI.





No comments: