Saturday, January 19, 2013

:: Hayya Alal Falah (第一)

Bismillah hirrahman nirrahim.


Bola sepak Liga Malaysia baru sahaja bermula.Bahang kemeriahannya mula dirasai.Bermula dengan pasukan Pahang yang baru sahaja naik dari Liga Premier (Perdana) ke Liga Super lalu terus sahaja mendahului takhta liga dengan rekod tanpa kalah setakat ini.Malah musim ini turut dimeriahkan dengan Pasukan JDT yang menampilkan ramai pemain STAR dalam kesebelesan utamanya.

Itu cerita dalam negara.

Baru-baru ini Lionel Messi mencatat sejarah dalam bola sepak dunia apabila mengekalkan anugerah Ballon d`Or buat kali ke 4 berturut-turut (2009~2012).Beliau manusia pertama dalam dunia yang berjaya meraih gelaran tersebut sebegitu.Untuk rekod beliau hanya berusia 22 tahun ketika menerima anugerah itu pada kali pertama pada tahun 2009.Malah bukan itu sahaja,Messi juga telah mengatasi rekod Gerd Muller (85 gol dalam 1 tahun -1972).

Ia tentu satu pencapaian yang hebat bukan?

Biarpun pasukan Pahang mahupun Messi,tentu masing-masing ada resepi masing—masing untuk berjaya.Dan dunia bolasepak pastinya tidak akan lari dari menggunakan faktor LATIHAN sebagai salah satu resepi untuk berjaya.

Lalu,

Apakah anda hanya mahu melihat orang lain berjaya tanpa anda sendiri merasai kejayaan sepertimana yang mereka telah kecapi (dalam apa jua bidang sekalipun).

Oleh itu,

Mahupun anda seorang yang mahu berjaya mencapai impian dalam kumpulan (seperti Pahang) mahupun individu (seperti Messi),rasanya menerapkan faktor LATIHAN dalam jadual kehidupan kita,mampu membawa kita ke satu tahap pencapaian yang hebat.InsyaAllah

Ayuh kita mulakan dengan membuat LATIHAN memuhasabah diri.

Apa kata kita buat muhasabah harian,muhasabah mingguan dan muhasabah bulanan.

Apa yang harus kita muhasabahkan?

Ikuti siri kedua,InsyaAllah.

Moga perkongsian dapat memberikan menfaat,

Wak,
TDI.

No comments: